سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران خیابان جردن، کوچه کاج آبادی پلاک 67 واحد 301

info@3nb.ir

ویژگی سایت های فروشگاهی
امکانات سایت های فروشگاهی

ضروری ترین ویژگی سایت های فروشگاهی کدامند؟

آیا با مهم ترین ویژگی سایت های فروشگاهی آشنا هستید؟ سایت های فروشگاهی باید به منظور جذب کاربران، ویژگی ها و قابلیت های متنوعی داشته باشند. به طور مثال کاربرپسند باشند و تجربه ای دلچسب از خرید را نصیب افراد کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی سایت های فروشگاهی و تاثیر آن در جذب مخاطب اشاره کنیم.

ویژگی سایت های فروشگاهی

ویژگی سایت های فروشگاهی

توجه به ویژگی سایت های فروشگاهی در هنگام طراحی از مهم ترین اموری است که باید مدنظر قرار دهید. هر کدام از شرکت های طراحی سایت، پارامترهایی را در نظر می گیرند تا به کمک آن بتوانند جذب مخاطب را بهتر انجام دهند و میزان فروش سایت را افزایش دهند. اما برخی از ویژگی ها باید در تمام سایت ها وجود داشته باشد تا بتوان فروشگاه اینترنتی را به عنوان یک فروشگاه استاندارد معرفی کرد. بسیاری از افراد با سفارش طراحی سایت مشابه دیجی کالا تلاش می کنند تا به کسب و کار خود رونق ببخشند. اما لازم به ذکر است که فقط طراحی اولیه نمی تواند ضامن موفقیت شما باشد. بلکه بسیاری از فاکتورها باید به نحو احسن در سایت پیاده سازی و اجرا شود تا بتوانید کاربر معمولی را تبدیل به یک مشتری وفادار کنید. در ادامه با ویژگی سایت های فروشگاهی آشنا خواهید شد.

کاربر پسند

بسیاری از افراد تصور می کنند که منظور از محیط کاربرپسند، استفاده بی رویه از طرح ها و رنگ هاست. در صورتی که اصل زیبایی، از سادگی نشات می گیرد. طراحی سایت باید به نحوی انجام شود که از شلوغی و پیچیدگی به دور باشد تا کاربر بتواند به راحتی به محصولات و خدمات مورد نیاز خود دست پیدا کند. معتبرترین شرکت های طراحی سایت از جمله شرکت صنوبر، با در نظر گرفتن این معیار مهم، تلاش می کند تا محیط سایت فروشگاهی را علاوه بر زیبایی، کاربر پسند طراحی کند تا یک تجربه عالی را در مشتری به وجود آورد.

توجه داشته باشید که معیاری به نام ” ظرافت ” جزو لاینفک طراحی سایت محسوب می شود. اگر صحبت از سادگی می کنیم منظورمان این نیست که ظرافت را فدای آن کنیم. جالب است بدانید طبق تحقیقاتی که در خصوص رفتار کاربران انجام شده نشان می دهد که بیش از 70% کاربران مهم ترین ویژگی سایت های فروشگاهی را سهولت استفاده از آن می دانند. از گروه بندی کالایی و ایجاد زیرمجموعه های بسیار زیاد و خسته کننده اجتناب کنید تا روند خرید محصولات و خدمات برای مشتری آسان شود. قطعا با این تجربه دلچسب، خرید خود را تکرار خواهد کرد.

 

سازگار با موبایل

در سال های گذشته که خبری از موبایل های هوشمند نبود کاربران برای ورود به یک سایت باید از مانیتور و کامپیوتر استفاده می کردند. اما امروزه که شاهد تولید نسل جدیدی از تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها و … هستیم بیش از 50 % از خرید های اینترنتی با این دستگاه ها انجام می شود. نکته بسیار مهمی که در خصوص طراحی سایت وجود دارد این است که باید ریسپانسیو باشد. به این معنا که تمام صفحات و چارچوب بندی سایت همان طور که در مانیتور نمایش داده می شود در تلفن همراه هم نشان داده شود. اگر سایت فاقد این ویژگی باشد بخش عمده ای کاربران خود را از دست می دهد. زیرا اغلب آن ها از هیچ وسیله هوشمندی به جز موبایل برای بهره مندی از خدمات دیجیتالی استفاده نمی کنند.

تصاویر و فیلم های باکیفیت

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی سایت های فروشگاهی این است که تصاویر و فیلم های باکیفیت از خدمات و محصولات خود در سایت بارگذاری کنید تا کاربر قبل از خرید، به خوبی با خصوصیات آن آشنا شود. برای جذب کاربران باید از تصاویری استفاده کنید که علاوه بر کیفیت از حجم پایینی برخوردار باشند. زیرا بالا بودن حجم تصاویر و فیلم ها می تواند باعث کند شدن در لود آن ها شود و کاربر مجبور است زمان زیادی را برای مشاهده آن صرف کند و ترافیک زیادی از اینترنت را به آن اختصاص دهد. رفتار کاربران نشان می دهد که اگر بارگذاری تصاویر زمان زیادی از کاربر بگیرد سبب کاهش 40% آمار فروش سایت خواهد شد و این موضوع فاجعه است. بهتر است تصاویر و ویدئوها را به نحوی طراحی کنید که امکان بزرگنمایی برای کاربر وجود داشته باشد.

شاید این سوال برای شما به وجود آید که تصاویر و ویدئوهای باکیفیت معمولا از حجم بالایی برخوردار هستند. آیا راهی برای کاهش حجم آن ها وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. ابزارهای زیادی در اختیار شرکت های طراحی سایت وجود دارد که به کمک آن ها حجم تصاویر و ویدئوها را حدالامکان کاهش می دهند تا لود شدن آن ها سرعت بالایی پیدا کند. اگر مطالب قبلی سایت ما را در خصوص سئو مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که هر چه حجم محتواهای سایت کمتر باشد و کاربر در مدت زمان کوتاه تری موفق به مشاهده آن ها شود امتیاز مثبتی از نظر سئو خواهد داشت و رتبه سایت نزد گوگل بهبود پیدا خواهد کرد.

سوالات متداول

حتما تا به حال به وب سایت هایی مراجعه کرده اید که دارای بخشی به نام سوالات متداول هستند. این بخش در اغلب سایت ها وجود دارد اما معمولا سایت هایی که روند خرید در آن ها پیچیده باشد در بخش سوالات متداول به ارائه اطلاعات در این زمینه پرداخته می شود. وجود این بخش در سایت های فروشگاهی باعث افزایش اعتبار آن خواهد شد و شاهد این هستیم که میزان سوالات تکراری و ارسالی به پشتیبانی نیز کاهش پیدا می کند. اطلاع از مهم ترین ویژگی سایت های فروشگاهی اهمیت زیادی دارد. این ویژگی ها در طراحی سایت فروشگاهی ارزان، سایت فروشگاهی اختصاصی و گران قیمت، طراحی سایت رستوران، طراحی سایت قنادی و سایر مشاغل پیاده سازی و اجرا می شود.

نمایش کالاهای محبوب

نمایش کالاهایی به عنوان کالای محبوب، انتخاب محصول را برای کاربران آسان تر می کند. مخصوصا اگر کاربران به دنبال خرید هدیه باشند. ایجاد این قابلیت در فروشگاه می تواند در افزایش فروش شما موثر باشد. حوزه هایی مانند مد، پوشاک،  کتاب و هدیه های مناسبتی مانند روز مادر ، روز پدر و … برای اجرای این تکنیک پاسخگو خواهد بود.

شرکت های طراحی سایت از جمله شرکت صنوبر، این بخش را به نحوی طراحی می کند که کاربران بتوانند به راحتی آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. اگر محصول مورد نظر در انبار موجود نبود و امکان خرید کاربر وجود نداشت بعد از موجود شدن، پیام آن برای کاربر ارسال می شود. همچنین امکان نشانه گذاری محصول نیز وجود دارد و این روش تبلیغاتی توانسته تا حد زیادی به افزایش فروش سایت ها کمک کند.

نظرات کاربران

خرید اینترنتی برای برخی از افراد بسیار دشوار است. زیرا با کالاهایی روبرو هستند که نمی دانند کیفیت آن ها چگونه است و آیا سایر افراد از خرید آن ها راضی بوده اند یا خیر؟ برای رفع این مشکل باید بخشی به نام نظرات کاربران وجود داشته باشد تا فرد بتواند قبل از خرید اقدام به مطالعه آن ها و تصمیم گیری کند. در بسیاری از مواقع، نظرات کاربران باعث انتخاب بهتر خواهد شد.

Rate this post

نویسنده

romina

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.