سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران خیابان جردن، کوچه کاج آبادی پلاک 67 واحد 301

info@3nb.ir

ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

معرفی 6 ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

بسیاری از افراد که به مشاغل آنلاین علاقه مند هستند به دنبال ایده برای طراحی سایت فروشگاهی می گردند و این سوال را از ما می پرسند که ” به نظر شما برای راه اندازی فروشگاه، از کجا شروع کنیم و چه ایده ای را پیاده سازی کنیم؟ ” بهترین روش برای پاسخ دادن به این سوال، بررسی سایر فروشگاه های موفق می باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب چند ایده برای طراحی سایت فروشگاهی را به شما عزیزان ارائه کنیم.

ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

موضوع مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که در پیدا کردن ایده برای طراحی سایت فروشگاهی خود را محدود نکنید. هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. بسیاری از فروشگاه های موفق در جهان، مشغول به فروش خدمات و کالاهایی هستند که شما فکرش را هم نمی کنید. ایده به عنوان اولین گام در نظر گرفته می شود اما همه چیز نیست! بلکه عوامل دیگری نیز در موفقیت شما نقش پررنگی دارند که می توان به طراحی قوی، تیم فنی ، تفکر فروش و … اشاره کرد.

جالب است بدانید که طراحی و دیزاین سایت به قدری برای کاربر مهم است که اگر شما آمادگی ارائه بهترین خدمات را به او داشته باشید اما ظاهر سایت تان از جذابیت کافی برخوردار نباشد کاربر در سایت شما ماندگار نخواهد شد. پس در پیدا کردن ایده برای طراحی سایت فروشگاهی باید از طراحی قالب هم ایده گرفت نه فقط از نوع فعالیت!

فروشگاه اینترنتی Bill Blass

فروشگاه اینترنتی Bill Blass یکی از فروشگاه های موفق در حوزه فروش لباس زنانه در جهان محسوب می شود. تمام محصولاتی که در این سایت به فروش می رسد نه تنها از بالاترین کیفیت برخوردار هستند بلکه چیدمان محصولات در صفحه نخست به نحوی است که کاربران را جذب خود می کند. هر کدام از محصولات در بخشی از صفحه قرار دارند. چیدمان تا حدودی منظم است اما هر چه به بخش های پایین تر صفحه مراجعه می کنید شاهد این هستید که از چیدمان از چارچوب خارج می شود.

اغلب ایرانی ها به قالب های دارای چارچوب علاقه مند هستند زیرا نظم را در چارچوب بندی می بینند. اما می توانید این قاعده را بشکنید و بدون بی نظمی، نحوه استفاده از قالب را تغییر دهید. همان طور که می دانید می توان یک آینه را به هزاران تکه تبدیل کرد و هر کدام از تکه ها را در جای مناسب قرار داد تا به طور مجزا، مفید باشند.

فروشگاه اینترنتی Archive Book

اگر سری به فروشگاه اینترنتی Archive Book بزنید با یک صفحه مواجه خواهید شد که بی شباهت با روزنامه کیهان نخواهد بود. در این فروشگاه هیچ جای خالی برای قرار دادن آیکن، منو و … وجود ندارد و از تمام صفحه برای گنجاندن و معرفی انواع کتاب استفاده کرده است. اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی برای فروش کالاهای غیر فیزیکی مانند کتاب راه اندازی کنید ایده گرفتن از سایت Archive Book مناسب خواهد بود. اما بهتر است قبل از آن نوع کاربران و طیف سنی آن ها را شناسایی کنید. به طور مثال اگر مخاطب شما کودک است انتخاب این ایده مناسب نخواهد بود. چون در سایت های کودک و نوجوان از طراحی ها و دیزاین هایی استفاده می شود که مقداری شلوغ است و از رنگ های شاد بهره گرفته شده است. اما اگر مخاطب شما دانشمندان و اساتید دانشگاه هستند می توانید از این سایت الهام بگیرید.

فروشگاه اینترنتی The Practical Man

بسیاری از افراد به دنبال طراحی سایت فروشگاهی ارزان یا طراحی سایت مشابه دیجی کالا هستند. اگر شما هم جزو این دسته هستید توصیه می کنیم از طراحی سایت The Practical Man ایده بگیرید. این سایت در حوزه فروش لباس ورزشی مردانه فعالیت می کند و از ویژگی های آن می توان به متن های بولد شده، چارچوب های مشخص و لایه های بندی های معین شده اشاره کرد. لازم به ذکر است که نیازی نیست هر محصول را در هزاران لایه و زیر مجموعه قرار دهید. زیرا مسیر مستقیم و دسترسی آسان به هر کدام از محصولات، برای مشتریان جذاب تر خواهد بود و مدت زمان ماندگاری آن ها را در سایت بیشتر می کند. این موضوع نه تنها در خصوص فروشگاه های لباس، بلکه در طراحی سایت رستوران، طراحی سایت قنادی و … نیز صدق می کند.

فروشگاه اینترنتی Ada Blackjack

کمپانی ADA یکی از کمپانی های مشهور در جهان است که در حوزه تولید محصولات چرمی فعالیت می کند. شهرت این کمپانی چیزی مشابه با آدیداس برای پوشاک ورزشی می باشد. اگر فعالیت شما در زمینه چرم است و به دنبال ایده برای طراحی سایت فروشگاهی می گردید توصیه می کنیم از سایت Ada Blackjack دیدن کنید.

توصیه می کنیم تصاویر یا توضیحاتی که در خصوص محصولاتتان در سایت قرار می دهید همراه با جزئیات باشد. کسانی که به سراغ محصولات چرم می روند کیفیت، ظرافت و جزئیات برای آن ها مهم است و به همین خاطر است که حاضرند هزینه بیشتری پرداخت کنند. در واقع نیازی نیست تا برای توضیحات کالا، از ادبیات رسمی و غیر ملموس استفاده کنید. بلکه هر چه بیشتر و راحت تر با مخاطب ارتباط برقرار کنید احتمال تبدیل او به مشتری بیشتر خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی Good as Gold

راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروش جواهرات یکی دیگر از ایده های جذاب محسوب می شود. قطعا این نوع از فروشگاه ها باید از طراحی ویژه برخوردار باشند. اغلب جواهرات به دلیل استفاده از سنگ های قیمتی، از درخشش چشمگیری برخوردار هستند. هنگامی که کاربر وارد سایت شما می شود باید درخشش جواهرات و زیبایی آن ها را از قالب سایت دریافت کند. در فروشگاه Good as Gold علاوه بر فروش جواهرات، شاهد فروش انواع اکسسوری و پوشاک نیز هستیم اما به شما عزیزان توصیه می کنیم در یک زمینه تخصصی فعالیت کنید و با تمرکز در آن حیطه، کار خود را توسعه دهید. وجود یک پشتیبان قوی و پاسخگو از ویژگی های مهم سایت Good as Gold می باشد که کاربران می توانند قبل از خرید محصولات، مشاوره های لازم را با او داشته باشند.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

قطعا یکی از موفق ترین فروشگاه های اینترنتی در ایران و جهان، فروشگاه دیجی کالاست. به جرات می توان گفت که از هر 10 نفری که به دنبال راه اندازی آنلاین شاپ هستند 9 نفرشان به این فکر می کنند که طراحی سایت مشابه دیجی کالا را انجام دهند. در این سایت امکانات و قابلیت های مختلفی برای کاربران وجود دارد که می توان به جستجوی زنده محصولات، امکان تعیین بازه قیمتی، تخفیفات، مقایسه و … اشاره کرد. اما سوالی که در این بخش باید به آن پاسخ دهیم این است که کپی کردن ایده برای طراحی سایت فروشگاهی از فروشگاه های موفق، ضامن موفقیت شماست؟

قطعا طراحی سایت مشابه دیجی کالا کار پیچیده ای نیست و تمام شرکت های طراحی سایت از پس آن بر می آیند. اما چرا تا کنون هیچ سایتی نتوانسته موفقیت دیجی کالا را بدست آورد؟ در پاسخ باید بگوییم زیرا ایده همه چیز نیست! بهتر است به جای اینکه 100% سایت موفق را کپی کنید، ده ها سایت ببینید و از هر کدام 10% کپی کنید. بررسی نقاط قوت و ضعف هر کدام از سایت ها می تواند میزان موفقیت شما را افزایش دهد زیرا همیشه استفاده از تجربه دیگران به شما کمک خواهد کرد.

Rate this post