سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران خیابان جردن، کوچه کاج آبادی پلاک 67 واحد 301

info@3nb.ir

امکانات سایت های فروشگاهی

جذاب ترین امکانات سایت های فروشگاهی کدامند؟

در این مطلب به معرفی و بررسی امکانات سایت های فروشگاهی خواهیم پرداخت. در دنیای امروز که اغلب خریدها به صورت غیر حضوری انجام می شود تعداد فروشگاه های اینترنتی روز به روز بیشتر می شود و بخش عمده ای از کاربران از خرید خود به صورت اینترنتی رضایت دارند. امکانات سایت های فروشگاهی بسیار متعدد هستند که سبب می شود کاربران در کمال آرامش، اقدام به انتخاب، بررسی، مقایسه و خرید محصول مورد نظر کنند.

امکانات سایت های فروشگاهی

امکانات سایت های فروشگاهی

مهم ترین و جذاب ترین امکانات سایت های فروشگاهی کدامند؟ سایت های فروشگاهی به دو دسته فروش کالاهای فیزیکی و کالاهای غیر فیزیکی تقسیم بندی می شوند. منظور از کالاهای فیزیکی همان محصولاتی هستند که قابل لمس و دیدن می باشند. خرید از این نوع فروشگاه ها منجر به ارسال کالای مورد نظر شما خواهد شد. اما منظور از فروشگاه کالای غیر فیزیکی، فروش و دانلود انواع فایل می باشد. حتما تا به حال برای شما پیش آمده که به دنبال خرید یک کتاب خاص بوده اید و بعد از گشت و گذار در سایت های مختلف آن را خریداری کرده اید. امکانات سایت های فروشگاهی بسیار متنوع هستند که نه تنها خرید را برای کاربران لذت بخش تر می کند بلکه سبب ایجاد یک تجربه عالی در این زمینه خواهد شد.

در حال حاضر اغلب کسب و کارها به سمت دیجیتالی شدن سوق پیدا کرده اند و افراد زیادی تمایل دارند تا با طراحی سایت فروشگاهی ارزان و طراحی سایت مشابه دیجی کالا، چنین کسب و کاری را راه اندازی کنند. ایجاد یک فروشگاه اینترنتی هیچ محدودی ندارد و شما می توانید علاوه بر فعالیت به شکل حضوری، بخشی از کسب و کار خود را وارد دنیای دیجیتال کنید. به طور مثال طراحی سایت رستوران، طراحی سایت قنادی و … به کسب و کارهای مرتبط کمک می کنند تا توسعه و گسترش بیشتری پیدا کنند.

نکته مهم !

قبل از اینکه به بررسی امکانات سایت های فروشگاهی بپردازیم باید به یک نکته مهم اشاره کنیم و آن هم این است که ایجاد قابلیت های مختلف برای سایت، باید بر اساس نوع کسب و کار شما باشد. مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم باید در اغلب فروشگاه ها وجود داشته باشد و در صورت نیاز اقدام به ایجاد قابلیت های ویژه کنیم.

داشتن پنل اختصاصی برای مدیریت

مدیر یک وب سایت باید دارای پنل اختصاصی باشد تا بتواند از طریق آن اقدام به مدیریت محصولات کند. اضافه کردن یا کم کردن تعداد محصولات، وارد کردن توضیحات ویژه برای هر کدام از آن ها، اعمال تخفیفات، بررسی نظرات کاربران و … از مهم ترین کارهایی است که مدیران می توانند به وسیله پنل اختصاصی آن را انجام دهند. همچنین امکان بازدید کاربران، میزان فروش، موجودی و … از این طریق امکان پذیر است. شرکت هایی که کار طراحی کردن وب سایت را انجام می دهند اقدام به آموزش مدیران در راستای کار با پنل نیز می کنند. اما در صورتی که مدیران نخواهند به طور مستقیم بر این روند نظارت داشته باشند می توانند آن را به شخص دیگری که در این حوزه متخصص است بسپارند.

عضویت کاربران در خبرنامه

بسیاری از سایت های فروشگاهی دارای امکانی به نام خبرنامه هستند. معمولا خبرنامه ها از نوع ایمیلی هستند و کاربران سایت با عضویت در آن می توانند آخرین اخبار و اطلاعیه ها را در حوزه تخفیف ها، جشنواره ها و … را دریافت کنند. این قابلیت برای کاربران بسیار جذاب خواهد بود. زیرا نیازی نیست تا برای اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات به سایت مراجعه کنند.

قابلیت دسته بندی و تعریف هر محصول

قطعا تعداد محصولاتی که در یک فروشگاه برای فروش قرار داده می شوند بسیار زیاد است. برای اینکه بتوانید به محصولات خود نظم دهید تا میزان دسترسی کاربران به آن ها سریع تر و سهل تر شود باید اقدام به دسته بندی آن ها کنید. از مهم ترین امکانات سایت های فروشگاهی این است که مدیران می توانند با ورود به پنل مدیریت محصولات مشابه با یکدیگر را دسته بندی کنند و برای هر کدام از آن ها زیر مجموعه هایی قرار دهند. به جرات می توان گفت که هیچ کدام از کاربران با دیدن یک سایت شلوغ و بدون نظم و دسته بندی، رغبتی به خرید پیدا نمی کنند.

قرار دادن تبلیغ در سایت

اگر سری به فروشگاه های اینترنتی بزنید مشاهده خواهید کرد که اغلب آن ها بخشی از صفحه را به تبلیغات اختصاص داده اند. این تبلیغات می تواند برای محصولات موجود در سایت و میزان تخفیف آن ها باشد. همچنین می توانید با پذیرش تبلیغات از سایت های دیگر اقدام به کسب درآمد کنید.

بخش نظرات و کامنت ها

اغلب افرادی که به دنبال طراحی سایت مشابه دیجی کالا هستند تمایل دارند تا بخشی به عنوان نظرات کاربران در سایت قرار داده شود. یکی از کارهایی که توسط مشتریان اینترنتی انجام می شود این است که قبل از خرید هر محصول، اقدام به مطالعه کامنت ها و نظرات سایر کاربران می کنند و در صورتی که آن ها از کیفیت محصول رضایت داشته باشند فرد ترغیب به خرید می شود. قطعا وجود این بخش که از مهم ترین امکانات سایت های فروشگاهی است زمینه ساز اعتماد و رضایت مشتریان خواهد بود.

امکان مقایسه محصولات برای کاربران

حتما شما هم این موضوع را تجربه کرده اید که در هنگام خرید یک محصول، دچار تردید شوید و نتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید. اغلب فروشگاه های اینترنتی برای رفع این مشکل، قابلیتی به نام ” مقایسه محصولات ” در سایت قرار داده اند تا کاربر بتواند محصولات مورد نظر خود را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کند. معمولا این ویژگی در سایت هایی قرار داده می شود که در حال فروش کالای فیزیکی و قابل لمس هستند.

پیگیری خرید توسط کاربران

اگر تا به حال از فروشگاه دیجی کالا خرید کرده باشید به خوبی با موضوع پیگیری خرید آشنا هستید. هنگامی که از این فروشگاه کالایی را خریداری می کنید تا هنگامی که آن را درب منزل دریافت می کنید شاهد اطلاع رسانی های مداوم دیجی کالا هستید. با ثبت خرید، پیام خرید و پردازش کالا برای شما ارسال می شود و با تحویل آن به پست منطقه و سپس ارسال به درب منزل نیز می توانید از ادامه روند مطلع باشید. در طراحی سایت های فروشگاهی این قابلیت پیاده سازی و اجرا می شود تا مشتری بتواند از لحظه به لحظه خرید خود اطلاعات لازم را کسب کند.

اضافه کردن شبکه های اجتماعی

افزودن شبکه های اجتماعی به فروشگاه های اینترنتی این امکان را فراهم می کند تا کاربران بتوانند محصولات مورد نظر خود را از این طریق همرسانی کنند و آن را به دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. این قابلیت نه تنها در سایت های فروشگاهی، بلکه در بسیاری از سایت های خبری نیز وجود دارد و اشتراک گذاری خبر می تواند میزان دیده شدن و ورود کاربران به سایت را بیشتر کند.

Rate this post