سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران خیابان جردن، کوچه کاج آبادی پلاک 67 واحد 301

info@3nb.ir

انواع طراحی سایت فروشگاهی

معرفی انواع طراحی سایت فروشگاهی

انواع طراحی سایت فروشگاهی بر اساس نوع خدمات یا محصولاتی که در آن به فروش می رسد تقسیم بندی می شوند. در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی بر پایه کالاهای فیزیکی و کالاهای غیر فیزیکی راه اندازی می شوند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و قابلیت هایی است. در این مطلب علاوه بر پرداختن به انواع طراحی سایت فروشگاهی به جوانب مختلف آن نیز اشاره خواهیم کرد.

انواع طراحی سایت فروشگاهی

انواع طراحی سایت فروشگاهی

انواع طراحی سایت فروشگاهی کدامند؟ فروشگاه اینترنتی نوعی وب سایت می باشد که کاربران در ازای پرداخت مبلغ، خدمات یا محصولات مورد نیاز خود را خریداری می کنند. برخی از محصولات فیزیکی و برخی دیگر غیر فیزیکی می باشند. در این نوع از وب سایت ها که تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است امکان جستجوی محصولات، انواع خدمات، مقایسه آن ها با یکدیگر و … وجود دارد و کاربران می توانند با اتصال به درگاه های پرداخت بانکی، مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند. خوشبختانه در حال حاضر تعداد افرادی که محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه های اینترنتی خریداری می کنند بسیار زیاد است و اغلب آن ها از قشر جوان جامعه می باشند. دلیل استفاده از انواع طراحی سایت فروشگاهی این است که افراد بخاطر مشغله های کاری، ترافیک های شهری و … زمان کمتری برای خرید حضوری دارند.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟ طراحی این نوع از سایت ها یک امر تخصصی می باشد و باید آن را به شرکت های متخصص در این حوزه بسپارید. اگر سایت فروشگاهی با کیفیت طراحی شود بر میزان رضایت کاربران تاثیر مستقیم دارد و حضور آن ها در فروشگاه تاثیرگذار خواهد بود. به عبارتی دیگر نرخ تبدیل کاربر به مشتری بیشتر شده و این موضوع به عنوان یک امتیاز مثبت از دیدگاه گوگل تلقی می شود.

فروشگاه اینترنتی کالای فیزیکی

یکی از رایج ترین انواع طراحی سایت فروشگاهی، برای کالاهای فیزیکی می باشد. در این سایت ها محصولات فیزیکی و قابل لمس به فروش می رسد و هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد. امکانات مختلفی در این فروشگاه ها در اختیار کاربران قرار می گیرد. به طور مثال آن ها می توانند به راحتی نام محصول یا کد آن را در سایت جستجو کنند و آن را با سایر محصولات مقایسه کنند. همچنین با مطالعه نظر مشتریان و سایر کاربران، می توانند تصمیم بهتری در خرید بگیرند.

در حال حاضر مشهورترین فروشگاه اینترنتی در کشور ایران دیجی کالا نام دارد که در ابتدای فعالیت کالاهای دیجیتال مانند دوربین عکاسی، لپ تاپ، موبایل و … را به فروش می رساند. اما امروزه با توسعه و گسترش کار خود و همکاری تعداد کثیری از فروشندگان با او، اقدام به فروش سایر محصولات فیزیکی در فروشگاه می کند. جالب است بدانید افرادی که به دنبال طراحی سایت فروشگاهی ارزان هستند تمایل دارند تا طراحی سایت مشابه دیجی کالا را برای آن ها انجام دهیم. خوشبختانه راه اندازی سایت هایی مشابه با دیجی کالا توسط مجموعه صنوبر، سبب شده تا بسیاری از افراد کسب و کار خود را وارد دنیای دیجیتال کنند و درآمد خود را به چشمگیری افزایش دهند.

فروشگاه اینترنتی کالای غیر فیزیکی

در فروشگاه های اینترنتی که برای فروش کالاهای غیر فیزیکی طراحی می شود قابلیت های ویژه ای وجود دارد. معمولا در این سایت ها محصولات غیر قابل لمس مانند فیلم، عکس، فایل pdf ، کتاب های صوتی و … برای فروش در اختیار کاربران قرار می گیرد. لینک دانلود بعد از پرداخت هزینه توسط کاربر برای او ارسال می شود. معمولا ارسال لینک دانلود از طریق ایمیل انجام می شود و کاربر با کلیک بر روی آن می تواند دانلود فایل مورد نظر خود را انجام دهد. در این نوع از طراحی سایت می توان بخش هایی مانند نظرات کاربران، اتصال به درگاه های بانکی، جستجوی محصول و … را نیز داشت.

امکانات ضروری برای سایت فروشگاهی

پس از اینکه به بررسی انواع طراحی سایت فروشگاهی پرداختیم نوبت به این می رسد که به چند قابلیت ضروری برای این دسته از سایت ها اشاره کنیم. مواردی که در این بخش مطرح می شود به طور مشترک برای سایت های فروشگاهی کالاهای فیزیکی و غیر فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

ارائه پیشنهادات ویژه و تخفیفات

یکی از کارهایی که مدیران سایت های فروشگاهی برای جلب نظر کاربران انجام می دهند این است که در ابتدای ورود آن ها اقدام به ارائه پیشنهادهای ویژه و تخفیفات کنند. بهتر است این پیشنهادات در صفحه اصلی یا صفحه لندینگ سایت باشد زیرا اغلب کاربران تمایل دارند تا از طریق این صفحه اقدام به خرید کالا یا خدمات مورد نظر خود کنند. تخفیفات مناسبتی یا بر اساس میزان خرید، جزو جذاب ترین تخفیفات فروشگاه های اینترنتی به شمار می روند.

انواع طراحی سایت فروشگاهی

داشتن برند و لوگو

توصیه می کنیم برای ایجاد اعتماد از جانب کاربر، برای فروشگاه خود یک برند یا لوگو در نظر بگیرید. قطعا لوگویی که انتخاب می کنید باید با نوع فعالیت شما در هماهنگی کامل باشد. اگر در حوزه فروش محصولات خوراکی مانند شیرینی جات فعال هستید باید لوگویی را طراحی کنید که بیانگر این حوزه باشد. مجموعه طراحی سایت صنوبر، با داشتن تیمی قوی و مجرب، طراحی سایت را به طور کامل و با رعایت تمام ضوابط انجام می دهند. این قاعده باید در انواع طراحی سایت قنادی، طراحی سایت رستوران و … رعایت شود.

ویژگی انواع طراحی سایت فروشگاهی

ارسال رایگان محصول

اگر نگاهی به سایت های فروشگاهی برتر در جهان داشته باشید متوجه می شوید که یکی از روش های جلب اعتماد و ایجاد جذابیت برای کاربران، ارسال رایگان محصول است. شما می توانید در سفارش طراحی سایت این نکته را لحاظ کنید. به طور مثال اگر از فروشگاه دیجی کالا خرید کنید و سقف خرید شما از یک مبلغ مشخص بیشتر شود ارسال آن رایگان خواهد بود. اجرای این قابلیت در سایت فروشگاهی برای کاربران جذابیت زیادی ایجاد می کند.
ویژگی انواع طراحی سایت فروشگاهی

پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های انواع طراحی سایت فروشگاهی، پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته است. یک سایت فروشگاهی باید دارای تیم پشتیبانی حرفه ای باشد تا بتواند به طور دائم از طریق چت یا ایمیل با کاربران در ارتباط باشد. برخی از سایت های فروشگاهی، علاوه بر فروش محصولات، اقدام به مشاوره نیز می کنند. به همین دلیل اغلب کاربران قبل از خرید ترجیح می دهند با تیم پشتیبانی مشورت کنند تا بتوانند بهترین محصول را خریداری کنند. این قابلیت در سایت های تخصصی نقش پررنگ تری خواهد داشت.
ویژگی انواع طراحی سایت فروشگاهی
5/5 - (1 امتیاز)